Kaloriförbrukning från aktiviteter

Med denna kalkylator så kan du uppskatta din kaloriförbrukning vid olika träningsaktiviteter.

De mest förekommande / vanliga träningsaktiviteterna finns med i räknaren nedanför. Behåll hälsan, se till att träna / röra på dig regelbundet! OBS dock att denna kaloriförbrukningsräknare ger en uppskattning och behöver nödvändigtvis inte stämma in på just dig, den är generell eller ungefärlig med andra ord, vilket är viktigt att tänka på. Vill du få ett mer exakt värde, använd då istället vår andra kaloriförbrukningsräknare som tar hänsyn till pulsen, du hittar den i menyn.

HUR MAN ANVÄNDER RÄKNAREN: Fyll i din vikt i antingen kilogram eller pounds, beroende på vilken enhet du väljer i listan. Därefter kryssar du för vilka träningsaktiviteter som stämmer in på dig och hur länge du tränade, antal timmar. Klicka sedan på BERÄKNA och läs av resultatet i den gröna rutan längre ned.

Annons


Timmar
Timmar
Timmar
Timmar
Timmar
Timmar
Timmar
Timmar
Timmar
Timmar
Timmar
Timmar
Timmar
Timmar
Timmar

*Kom ihåg att fylla i fältet med antal timmar.


Antal brända kalorier

0.0

Lätt intensiv träning 0.0

  • Sova 0.0
  • Titta på TV 0.0
  • Kontorsarbete 0.0
  • Motionering, 2,7 km/h 0.0
  • Motionering, 4 km/h 0.0

Lagom intensiv träning 0.0

  • Motionscykel, 50 watt 0.0
  • Motionering, 4,8 km/h 0.0
  • Gymnastik, övningar hemma 0.0
  • Motionering, 5,5 km/h 0.0
  • Cykla, under 16 km/h 0.0
  • Motionscykel, 100 watt 0.0

Mycket intensiv träning 0.0

  • Joggning, generellt0.0
  • Tung gymnastik 0.0
  • Springa, jogga 0.0
  • Hopprep 0.0

Kaloritabell

Besök vår systersida Kaloritabellen.se för en kaloritabell över olika livsmedel här i Sverige.


Snabbmeny

Klicka vidare på hemsidan för att se fler räknare och info.

Copyright © 2016- MittBMI.se - Räkna ut ditt BMI och din kaloriförbrukning